Derfor skal du vælge Gentofte Skole

Se video om Gentofte Skole her

Derfor skal du vælge Gentofte Skole

På Gentofte Skole har vi glade børn, medarbejdere og forældre, og det kommer bl.a. til udtryk ved de mange tilbagemeldinger, som vi får:

”… meget af det, som vi arbejder med i 1.g, har jeg haft i 9. klasse. Mine karakterer i gymnasiet er derfor ikke faldet [sammenlignet med karaktererne i 9. klasse]…” (elevcitat)

”… vi er sammen på tværs af årgange – for på Gentofte Skole bliver vi klogere sammen…” (elevcitat)

”… jeg går op i, at vi behandler hinanden godt og snakker ordentligt til hinanden…” (elevcitat)

”… [efter afsluttet skolegang på Gentofte Skole] vi var spændte på, hvordan det ville gå både fagligt og socialt [på en international skole]. Det gik rigtig, rigtig godt takket være den ballast, de har fået med fra Gentofte Skole. De klarede sig fremragende både fagligt og socialt…” (forældrecitat)

På Gentofte Skole har vi:

• En hverdag bygget op om vores værdier ordentlighed, nærvær og nysgerrighed.
  • Et trygt miljø med en god tone og en oplevelse af, at børn, medarbejdere og forældre er glade og engagerede i hverdagen.
  • En ambition om at alle vores børn og unge lærer mest muligt - både fagligt og socialt.
  • Stort overskud til at tackle alle former for udfordringer, når de opstår.
  • Glade børn og unge, og vi griber ind, hvis drilleri går over stregen.
  • Fokus på at give børnene et solidt fagligt fundament, redskaber til at være et individ i fællesskabet, samarbejdskompetencer og kompetencer til at arbejde projektorienteret.
  • Aktiviteter i GFO og FC som bygger på høj intensitet og mulighed for fordybelse i vores forskellige tilbud, der favner bredt.
  • Lærere og pædagoger finder stor glæde i samarbejdet om børnenes udvikling og trivsel.
  • Morgensang for hele skolen, som styrker fællesskabet og sammenholdet.
  • Et fagligt fokus, og vi giver vores børn og unge et solidt fagligt fundament til det videre liv efter 9. klasse. Som følge af dette vægter vi lærernes linjefagsdækning højt.
  • IT integreret i undervisningen - børnene skal medbringe egen bærbare computer fra 4. klasse.