Skolerejser

Skolerejser og lejreskoler

I Gentofte Kommune er der to lejrskoleophold på en af kommunens kolonier i et skoleforløb. Skolens ledelse prioriterer, at 4. årgang og 7. årgang kommer af sted. Lejrskoler betragtes som undervisning, hvorfor alle elever forventes at deltage. Der skal beregnes udgifter til lommepenge samt 75.- kr. pr. dag til mad.

Skolen tildeles to hytteuger årligt. Klasselærerne søger om et/to døgns ophold. Skolens ledelse vil prioritere, at 2. årgang og 5. årgang kommer af sted. Hytteture betragtes primært som sociale arrangementer. Skolen betaler transporten, hjemmene betaler maden. Der skal mindst to voksne med på hytteture.

Skolerejser planlægges af lærerteamet på 9. årgang i samarbejde med elever og forældre. Hvis der gennemføres en skolerejse skal rejse, ophold, forplejning betales af forældrene.