Undervisningsdifferentiering - praksis på Gentofte Skole

På Gentofte Skole prioriterer vi dialog med elever og forældre, så eleven på bedst mulig måde udfordres på det faglige og sociale niveau, som eleven befinder sig på.

Derfor kan vi tilrettelægge undervisningen, så den har en grad af spændvidde og dybde, så eleven udfordres i forhold til egen formåen ved taksonomisk tilgang.

I den daglige undervisning indtænker vi undervisningsdifferentiering på følgende måde:

• Undervisningsmaterialer lægger automatisk op til undervisningsdifferentiering.

• Niveauforskelle i materialer – herunder mængde og indhold.

• To-voksen og co-teachingforløb.

• Elevteams og gruppeinddeling.

• Løbende justering i forhold til undervisningens indhold.

• Individuelle læringsmål som den enkelte elev er med til at formulere ved eksempelvis brug af meddelelsesbogen i MinUddannelse.

• Undervisning med forskellige metoder, repræsentationer og eksempler.

I forhold til ovenstående har vi løbende feedback og evaluering gennem den daglige dialog med eleven samt test og prøver.