Fritidsordning 0-3. klasse

Fritidsordning 0. - 3. klasse

Velkommen til Gentofte GFO – Kilden og Baunen

Gentofte GFO – Kilden og Baunen - består af 2 afdelinger; Kilden for 0., 1. og 2. klassetrin og Baunen for 3.klassetrin.

Gentofte GFO har til huse på Gentofte Skole, og personalet i Kilden og Baunen deltager aktivt i skolens trivselsarbejde, emneforløb, fagundervisning mv., og har dermed et bredt kendskab til børnene.

I daglig tale kaldes vi bare Kilden eller Baunen.

GFO – værdier og kerneopgave

GFO arbejder ud fra vores fælles værdier:

Ordentlighed – Nærvær – Nysgerrighed

Her arbejder vi målrettet med GFO’ens kerneopgave: Udviklingen af ’det hele barn’

For at udvikle det hele barn har vi fokus på:

• Fællesskab som aktivitetsgrundlag – igangsætning af aktiviteter som både favner store og små fællesskaber.
  • Optimale lærings- og udviklingsmiljøer – tætte og trygge relationer, ordentlige rammer og tid til fordybelse.
  • Anerkendelse af det enkelte individ – alle ses som et individ med egne oplevelser, følelser, tanker, holdninger, intentioner, rettigheder og potentialer.
  • Ligeværd som grundværdi – fællesskabsfølelsen hos det enkelte barn skal udvikles, så alle anser hinanden som ligeværdige – alle har noget at byde ind med!